pátek 23. května 2014

The fault in our stars

Světový bestseller, který dojal a rozbrečel mnoho lidí po celém světě. Já však patřím k těm druhým, kterým čtení přišlo sice smutné ale ne natolik aby ze svých slzných kanálků udělali rozbitý vodovod. Možná je to ale tím, že jsem přišla o největší momenty překvapení jen díky spoilerům od mích milovaných  spolužáků.

 Je trochu poznat, že knížku napsal muž, který se snažil vcítit se do ženského pohledu na věc ale nicméně nedosáhl 100% výsledku jako kdyby (řekněme to na rovinu) byl gay, přijde mi že ženy smýšlejí jinak ale to dělá Hazel ještě zajímavější. Nápad, zasadit tragickou romanci do nemocničního prostředí 21. století, musím přiznat, to byl vynikající. Přišlo mi ale trochu...pitomé, že umírající Hazel nemá chuť něco dělat nebo žít, přestože se s ní snaží její máma nebo kamarádky i její podpůrná skupina něco dělat, dokud se nepozná s Augustem. Chápu, že to mělo být součástí té velké romance ale z mého pohledu mi to přišlo trochu nefér vůči všem ostatním.

foto knížky hvězdy nám nepřály od john green zasazená v intimně osvětleném prostředí
http://www.tumblr.com/
 Vím, že se holky i kluci kvůli svým protějškům často mění ale já myslím že člověk by měl ve vztahu zůstat sám sebou.  Hazel začala číst, poslouchat a hrát stejné věci jako August, změnila se kvůli němu ale stejně mu
čtvrt čtení lámala srdce svým odmítáním.

Udělala mi však moc velkou radost, tím, že se konečně začala chovat trochu jako pravý teenager a její nejlepší kamarádkou už nebyla jenom její máma. Velmi se mi líbily vedlejší postavy jako třeba pomalu slepnoucí Isaak, který přesto neztrácí smysl pro humor nebo Peter van Houten, který do celé knihy přináší záhadu a udělal Hazel trochu vzpurnější.

Přesto všechno co tady píšu a může se vám to zdát trochu nenávistné nemůžu popírat to, že jsem celou dobu byla s Hazel a čekala jak se popere s nenadalými životními situacemi  a soucítila s ní. Knížka se mi docela líbila, hlavně ve směru její originality a zanesení člověka do pohledu lidí, kteří ví že zemřou a nemohou s tím nic udělat. Každý si pak začne vážit svého zdraví zase o trochu víc.
 Jedno vám ale můžu říct určitě, pokud vám to někdo nezkazí jako mě,určitě se rozbrečíte.





Stejnojmenný film má u nás premiéru 5.6.2014

                                                                                                                                               http://www.tumblr.com/



                                                                 JulEs



3 komentáře:

  1. :(
    Můj názor znáš...

    *Není zač za zapůjčení, kámo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty seš uplakánek :*

      *Danke Bro :D

      Vymazat
    2. . . .

      * No problemo.
      Jen příště bez ohnutých rohů :D

      Vymazat